Onderzoek

Inzicht in klantbeleving

Vrienden en familie vertellen ons nog vaak over klantONvriendelijk situaties die ze hebben meegemaakt in een winkel of restaurant. “Nou die kunnen wel een klantgerichtheidstraining gebruiken!” Aanbevelingen als deze krijgen we zelfs via Social Media. Genoeg werk dus nog. En dat is eigenlijk best bijzonder, want vraag een medewerker maar eens of hij zichzelf klantgericht vindt… En wat is nog de reden dat een klant de winkelstraat of horeca bezoekt? Klantgerichte medewerkers kunnen het onderscheid maken in klantbeleving!

Voorbeeld: Laten we eens uit gaan van een normale zaak, zoals de klant verwacht aan te treffen. De zaak ziet er opgeruimd en schoon uit, vriendelijke, deskundige en beschikbare medewerkers, voldoende spullen op voorraad, prima assortiment, producten van prima kwaliteit en prijzen die kloppen. Gewoon normaal, geen “gekkigheid”. Uit ervaring weten wij dat de meeste zaken maar op 3 van deze 8 punten de verwachting kunnen waarmaken. En dus kan de klant ontevreden de zaak verlaten omdat de (basis)klantverwachting niet werd waargemaakt. En een kans op klantverwachting overtreffen is al helemaal (nog) niet aan de orde. Een veel gehoorde uitspraak binnen bedrijven waar wij komen is dan ook vaak, eerst de basis op orde.

Onderzoek

Klik Company onderzoekt door middel van klantbelevingsonderzoeken of deze basis in klantgerichtheid op orde is (de zogeheten 0-meting) En wat er nog moet gebeuren om deze basis op orde te krijgen en hoe de medewerkers hierin kunnen ontwikkelen (klantgerichtheidstraining). Daarna volgt deel 2 van het traject, op verschillende momenten bij verschillende medewerkers wordt de klantgerichtheid gemeten door de mystery shopper. Daarmee onderzoeken we of de basis op orde is en of alle medewerkers én de zaak klaar zijn voor het echte werk: KLANTVERWACHTING OVERTREFFEN!

Want hoe onderscheidt u zich van de concurrent of van het (heel eenvoudige, snelle en vaak ook klantgerichte) online winkelen? Hoe zorgt u ervoor dat iedereen over uw zaak praat? Hoe creëert u de gunfactor bij klanten en gasten? Wij nemen alle medewerkers mee in een op maat gemaakte klantgerichtheidstraining waarin tevens de mystery shop resultaten worden meegenomen. We zorgen tijdens deze training voor meer betrokkenheid bij medewerkers en gaan op een interactieve manier met elkaar dieper in op écht klantgericht werken. 

Voor wie?

Ondernemers in Business to Business

Ondernemers in Business to Consumer

Klanten waar wij het gelukkig van worden zijn actief in Retail en MKB. Ze hebben een heldere en duidelijke kijk op het verwennen en verrassen van hun klanten maar komen er zelf niet altijd helemaal uit. Met de hulp van experts, zoals Klik Company, willen ze geholpen worden om hun bedrijf naar een hoger niveau te tillen. De resultaten waar onze klant om vraagt is het vergroten van betrokkenheid en werkplezier bij hun medewerkers, inzicht in de beleving van hun klant, het vergroten van de tevredenheid van de klant en daarmee de naamsbekendheid van de zaak. De klant van onze klant is hun ambassadeur en daarmee vergoot onze klant zijn omzet. Klinkt veel? Klinkt uitdagend? Klinkt moeilijk? Nee, onze bewezen methodiek zorgt hier voor! Onze klanten vertellen dat graag!

 

mystery shop shopping onderzoek klantbeleving klantgerichtheid klantgericht training online emmen groningen drenthe friesland

Resultaten inzien van klantbelevingsonderzoek

Klik Company wil natuurlijk ook zo klantgericht mogelijk werken. Door onze jarenlange ervaring in Mystery Shopping weten wij inmiddels wat u echt verwacht scan; een kort en helder rapport met duidelijke resultaten. Snel en makkelijk leesbaar. De resultaten zijn 24/7 online inzichtelijk in uw veilige persoonlijke klantomgeving. Zo heeft u de mogelijkheid om meer achtergrond informatie over de klantbelevingsscan te lezen met één druk op de knop. En kunt u meerdere vestigingen en resultaten met elkaar vergelijken. Onderdelen waarop wordt gelet zijn volledig op maat.

 

Altijd up-to-date met Klik

Gratis mysteryshop

Dit vinden onze klanten

Domesta

Woningbouwvereniging Domesta wilde een klanttevredenheidsonderzoek op een aantal belangrijke onderdelen binnen de organisatie. Zoals o.a. de tevredenheid onder w..

Van der Valk

Hotel Assen heeft Klik Company gevraagd om een onafhankelijk beeld te vormen van het niveau van service en gastvrijheid binnen het bedrijf, en ons advies te geven hoe deze bevind..

NDC Media groep

NDC mediagroep heeft Klik Company ingeschakeld om de perceptie van bereikbaarheid van het bedrijf en sales te toetsen aan de werkelijkheid. Bij de kennismaking met Anouk e..