• U bent hier: Welkom
  • Mystery shopping

Mystery shopping

Vrienden en familie vertellen ons nog vaak over klantONvriendelijk situaties die ze hebben meegemaakt in een winkel of restaurant. “Nou die kunnen wel een klantgerichtheidstraining gebruiken!” Aanbevelingen als deze krijgen we zelfs via Twitter of we worden op Facebook getagged in een negatieve recensie. Genoeg werk dus nog! En dat is eigenlijk best bijzonder, want vraag een medewerker maar eens of hij zichzelf klantgericht vindt… Of wat is nog de reden dat een klant de winkelstraat of horeca bezoekt? Medewerkers kunnen het onderscheid maken in klantbeleving maar dit gebeurt nog altijd weinig. Zonde en een gemiste kans!

Laten we eens uit gaan van een normale winkel, een winkel zoals de klant verwacht aan te treffen. De winkel ziet er opgeruimd en schoon uit, vriendelijke, deskundige en beschikbare medewerkers, voldoende spullen op voorraad, prima assortiment, producten van prima kwaliteit en prijzen die kloppen. Gewoon normaal, geen “gekkigheid”. Uit ervaring weten wij dat de meeste zaken maar op 3 van deze 8 punten de verwachting kunnen waarmaken. En dat de klant dus ontevreden de winkel verlaat omdat de (basis)klantverwachting niet werd waargemaakt. En een kans op klantverwachting overtreffen is al helemaal (nog) niet aan de orde! Een veel gehoorde uitspraak binnen bedrijven waar wij komen is dan ook vaak, eerst de basis op orde.

Klik Company onderzoekt of deze basis in klantgerichtheid op orde is (0-meting) En wat er nog moet gebeuren om deze basis op orde te krijgen en hoe de medewerkers hierin kunnen ontwikkelen (klantgerichtheidstraining). Daarna volgt deel 2 van het traject, op verschillende momenten bij verschillende medewerkers. Daarmee onderzoeken we of de basis op orde is en of alle medewerkers én de zaak klaar zijn voor het echte werk… KLANTVERWACHTING OVERTREFFEN!

Want hoe onderscheid u zich van de concurrent of van het heel eenvoudige en snelle online winkelen? Hoe zorgt u ervoor dat iedereen over uw zaak praat? Hoe creëert u de gunfactor bij klanten en gasten? Wij nemen alle medewerkers mee in een op maat gemaakte klantgerichtheidstraining waarin de mysteryshop resultaten worden meegenomen. We zorgen tijdens deze training voor meer betrokkenheid bij medewerkers en gaan op een interactieve manier met elkaar dieper in op écht klantgericht werken.

Hoe borgt u deze training? Na een training gaat het vaak de eerste weken goed, iedereen heeft de training en de tips nog vers in het geheugen staan en past ze ook toe! Maar na ongeveer 3 maand ziet u het (alweer) verslappen… Hoe kan dat? Betrokkenheid en coachen door u als ondernemer of manager is hierin cruciaal. Plan bijvoorbeeld wekelijks overleg in en voeg altijd één nieuw punt toe aan de agenda wat betreft klantgericht werken. Of laat medewerkers een punt toevoegen. Creëer nog meer betrokkenheid en deel positieve klantervaringen. Inspireer elkaar! Het team komt op een hoger niveau en het is tijd voor traject 3. Zijn we op de goede weg? Is er al een klantverwachting overtroffen en kunnen we vanuit de mysteryshop resultaten ook zien dat er een groei is ontstaan in de klantgerichtheid van de medewerkers?

Blijven meten en borgen zorgt voor een constante klantgerichte zaak! Klanten worden fan en fans zorgen voor nog meer (nieuwe) klanten!

Klik Company wil zelf natuurlijk ook zo klantgericht mogelijk werken. Door onze jaren ervaring in mysteryshopping voor zeer diverse bedrijven (horeca, retail en dienstverlening) weten wij inmiddels wat werkt en wat onze klant verwacht van een mysteryshoptraject. Kort en helder rapport met duidelijke resultaten. Snel en makkelijk leesbaar. Resultaten zijn 24/7 online inzichtelijk maar u heeft ook de optie om het volledige rapport (lekker ouderwets) op papier te lezen. Online (veilige) persoonlijke klantomgeving. Mogelijkheid om meer achtergrond informatie over betreffend gesprek en bezoek te lezen met één druk op de knop. Vestigingen en mysteryshop resultaten met elkaar kunnen vergelijken. Alle mysteryshop onderdelen waarop wordt gelet zijn op maat.

Veel opties, een eigen klantomgeving online en alles op maat, klinkt als duur? Nee! Daarin kunnen wij úw klantverwachting ook overtreffen.

Direct contact met ons? Mail naar info@klik-company.nl of bel Anouk de Raaf 06-30406356 / Marchien Naber 06-13473251

Altijd up-to-date met Klik

Gratis mysteryshop

Dit vinden onze klanten

Domesta

Woningbouwvereniging Domesta wilde een klanttevredenheidsonderzoek op een aantal belangrijke onderdelen binnen de organisatie. Zoals o.a. de tevredenheid onder w..

Van der Valk

Hotel Assen heeft Klik Company gevraagd om een onafhankelijk beeld te vormen van het niveau van service en gastvrijheid binnen het bedrijf, en ons advies te geven hoe deze bevind..

NDC Media groep

NDC mediagroep heeft Klik Company ingeschakeld om de perceptie van bereikbaarheid van het bedrijf en sales te toetsen aan de werkelijkheid. Bij de kennismaking met Anouk e..